2014. június 20., péntek

Guinness suti

Rendkivul zaklatott napokat elunk Gaborral, sok volt a stressz, mind a ketten kimerultunk.
Ilyenkor panikszeruen sutok. 

Ma sem volt ez maskent. 
En kotenyben tettem-vettem a konyhaban, igyekeztem nem a problemakra gondolni, hanem belemerulni az anyagok allaga, szine, illata adta harmoniaba, mikor is Gabor belepett, es szo nelkul csak megolelt, tudta, hogy nem vagyok jol - ma sutottem egy pizzat, aminek a tesztaja teljesen glutenmentes, karfiolbol van, es torta is keszult. 
Legalabb csinaltunk valamit, aminek tudunk orulni :) 

Hogy teljes legyen a pillanatnyi elegedettseg, megkertem Gabort, hogy fotozza le a remekmuvet. 
Mar ott lebegett a lelki szemeim elott a sutemenyhez tartozo bejegyzes prologusa.... Valami ilyesmit akartam mondani:

....ez a sutemeny pont olyan, mint egy jo parkapcsolat. Kivulrol kedves, otthonos, takaros, kellemes, belul pedig eros, tartalmas, pikans.... 

Dudoraszva szeltem, dekoraltam a tortat, vartam, hogy Gabor osszeallitsa a fotos felszerelest, elkepzeltem, milyen gyonyoruseges lesz, amit alkotok.... Majd a kovetkezo pillanatban belelogott a kezem a bilibe, s kiabaltam Gabornak:
- Ne hozd le a cuccokat! Ezt nem fotozhatod le!!
- Miert Draga, mi tortent? 
- Ez ugy nez ki, mint a vajas kenyer dekor cukorkaval a tetejen! 

Azert Gabor csinalt nekem olyan kepet, amin tenyleg szep lett a suti :)
Abban azert megegyeztunk, hogy igazan klassz dolog lenne, ha az izet es az illatat le le lehetne fotozni. Az bizony pazar eredmenyt adott volna :) 

Hozzavalok (2 szemelyre) 
Foto: Feel Delight Photography

1,5 dl Guinness (vagy mas barna sor)
1/2 dl tejszin
10 dkg vaj
10 dkg cukor
1 tojas
2,5 dkg keseru kakaopor
14 dkg liszt
sutopor

A tetejere
10 dkg natur kremsajt
5 dkg (por)cukor
1/2 dl tejszin

Elkeszites
1. A sutot melegitsd elo 180 fokra. A sort tedd fazekba, add hozza a vajat es a cukrot, melegitsd oket, amig osszeolvadnak, de ne forrald fel. Utana ontsd bele a tejszint is. 
2. Egy keves sorben keverd el a kakaoport, es add az elozo kutyvalekhoz. Add hozza a tojast is. 
3. Vegul keverd bele a lisztet es a sutoport, egyenletes masszat kell, hogy kapj. 
4. Vajazd ki a tepsit, es kb. 35 perc alatt susd meg. 

Topping
A tejszint verd fel kemeny habba, majd keverd simara a sajttal es a cukorral. 
Hagyd egy kicsit hulni a sutit, es utana kend be vele, hogy ne folyjon szet a magas homerseklet miatt!



(Az eredeti receptet a dolcevitablog.hu-n talaltam) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése