2015. augusztus 6., csütörtök

Bunosen-tokeletes csokis keksz, avagy hogy feledkezhettem meg rola az elso alkalom utan?!

Masodjara keszitettem el ezt a kekszet - tulajdonkeppen fogalmam sincs, hogy feledkezhettem meg rola az elso alkalom utan, mikor ez eletem eddigi legjobban sikerult keksz-jellegu sutije!



Jamie Oliver Comfort Food c. konyveben talaltam a receptet, es teny, hogy elore meg kell tervezni, ha ilyet szeretne sutni az ember, mert a bevasarlasnal gondolni kell nehany hozzavalora, de ez a legkevesebb, amit megerdemel - mondjuk a pasink :)
Gabor ugyanis imadja, es mivel joooo sokat sutottem belole, napokig ez volt az uzsonnaja - jo hir: napok alatt sem veszitett semmit az elvezeti ertekebol!

Hozzavalok kb. 24 darabhoz (nagyon kiados 1 db, ugyhogy ez nagy adagnak minosul)

50 g vaj (sozatlan)
200 g etcsoki
1 db 397 g-os konzerv suritett tej (itt pl. a Sensbury-ben vagy LIDL-ben lehet kapni 'condensed milk' neven, odahaza ha tubusos van csak, akkor nyugodtan hasznaljatok abbol 400 g-ot :))
25 g daralt vagy szeletelt mandula
200 g liszt
sutopor
100 g Maltesers
50 g feher csoki

Elkeszites
1. Egy kis labosban olvaszd ossze a vajat az etcsokival. Keverd el jo alaposan, mig egyenletes allagu nem lesz, utana huzd le a tuzrol es keverd bele a suritett tejet es a mandulat.
2. Ezutan mehet bele a liszt es a sutopor (en egy csipet sot is tettem bele), elegyitsd a masszat, majd fedd le a talat alufoliaval es 20, max(!) 30 percre tedd fagyasztoba.
3. Mig pihen a fagyoban, kapcsold be a sutot 170 fokra (gaz sutot 3-as fokozatra) es tord durvara a fehercsokit.
4. Miutan kivetted a fagyasztobol a kevereket, morzsold bele a Maltesers-t es a feher csokit.
5. Oszd szet a tesztat 24 egyenlo meretu golyocskara, tedd sutopapirral belelt tepsibe, lapitsd el oket, es kb. 12 perc alatt susd keszre oket. (nekem nem fert el egy tepsin, igy 2 korbe sutottem ki az osszeset)

Tovabb fejlesztett verzio:
Ha nem birsz magaddal, es meg van kedved varialni, akkor olvaszthatsz csokit a tetejere, klasszul ossze lehet maszatolni meg a csempet is csikozas kozben :)
Illetve ha van valami allat jo fagyi otthon, akkor ket kekszet batran ossze lehet tapasztani vele, es igy lenyugozni barkit, akit a kanapen ulve talalunk :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése