2015. április 10., péntek

Francia bundaskenyer mentas szederfagyival

Tuudom, tudom, mar a neve is bunre csabit :)

Pocsekul indult a mai reggel, pedig szabadnaposak vagyunk.
Jellemzo, hogy ilyenkor Gabbal fogjuk magunkat, es alkotunk valami olyat a konyhaban, amit azelott sosem, es minimum millio endorfint szabadit fel - kb. azonnal :)

Eloszedtem egy carboot sale-en szerzett Nigella szakacskonyvet, abban talaltam a francia bundaskenyeret. Evidens volt, hogy ezzel inditunk :)
Aztan a hutoben kutakodva ratalaltunk egy dobozkanyi szederre. Kineztem az ablakon, ragyogo nepsutes koszontott ram, igy azonnal tudtam, nincs mas valasztas, mint hogy fagyiva avanzsalodjon a szeder, amilyen gyorsan csak lehetseges!!

Akkor meg nem sejtettem, hogy a ketto egy tanyerra fog kerulni, pedig ez volt a legeslegeslegjobb dolog, ami tortenhetett veluk, eskuszom :) <3

Lassuk a recepteket!

Hozzavalok a bundas kenyerhez
2 tojas
60 ml tej
1 rud vanilia
csipet so
6 szelet kenyer

20 g vaj
egy kis porcukor (vagy krisztalycukor) a hinteshez

Elkeszites
1. Egy jo nagy talba keverjuk ossze a tojasokat a tejjel, a vaniliaval es a csipet soval, majd aztassuk bele a kenyereket. Kb. 5 percig hagyjuk benne.
2. Egy serpenyobe olvasszuk meg a vajat, es sussuk meg benne a kenyereket.
3. Szorjuk meg vegul porcukorral, igerem, nem banjatok meg :)


Kozben elkeszitettuk a szedres fagyit.

Hozzavalok a szederfagyihoz
150 g szeder
kb. 30 g cukor
2 ek viz
100 ml habtejszin
1-2 level menta

Elkeszites
1. Eloszor szoszt fozunk a gyumolcsbol.
Egy picike labosba tesszuk a szedret, hozza a cukrot (esetleg egy pici vanilias cukrot is) es a vizet, majd lassu tuzon 5-10 perc alatt suru szossza fozzuk. Egy talkaba atszedve, hutobe dobva hulni hagyjuk.
2. Kozben osszrakjuk a fagyigepet, kezunk ugyebe keszitjuk a habtejszint, es amikor mar csak eppen langyos a szosz, akkor beindutjuk a gepet, tejszint keverunk a szederhez, beleontjuk a kevero talba, es hagyjuk, hogy a masina tegye a dolgat. Idokozben 2 levelke mentat beletepkedtem, es az erre szolgalo nyilason at bedobaltam a keverekbe :)

Ezuttal nem hagytam, hogy egeszen megfagyjon a fagyi, kb. 6-8 perc utan leallitottam a gepet, igy egy hihetetlenul lagy fagyit kaptunk - egyszeruen mennyei lett!

Leven idokozben lejart a mosas is, amig en teregettem, Gab fotozta be az elkeszult finomsagokat - utana alltunk csak neki enni.
Ezuttal is koszonom neki a sok-sok segitseget - igazan jo moka egyutt konyhazni :)

Termeszetesen ezek a finomsagok kulon-kulon is mukodnek, a fagyi jol megfagyasztva egy konnyu delutanon, vagy a bundas kenyer vasarnap reggelire egy bogre tejjel, vagy hazi keszitesu lekvarral... Ez a mi verzionk volt a mai napra, es egy cseppet sem bantuk meg :)

https://www.facebook.com/feeldelightphotography?fref=ts




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése