2014. augusztus 21., csütörtök

Donal Skehan - Kokuszos, vanilias, mangos rizotto (Szakácsmustra 5. játék kiírás - From Jucinak :))

A "Szakacsmustra" egy nagyon elvezetes jatek, amit Era, az Eletinfo blog haziasszonya hozott letre.
Lenyege, hogy a hazigazda kivalaszt egy szamara kedves szakacsot, akitol suthetunk, fozhetunk.
Azert is szuper, mert igy 1-1 szamunkra uj alkotot ismerhetunk meg.
Ha izlett az altala elkeszitett etel, akkor dicserhetjuk, de ellenkezo esetben akar kritizalhatjuk is.
A jateknak nincs tetje, nincs erte ajandek, csupan a sajat magunk szorakoztatasa, orome :)

Nos, ez szamunkra megadatott :)

Az uj fordulo haziasszonya nem mas, mint FromJuci!
Alkotonak Donal Skehant jelolte meg, tole kellett receptet valasztani.
Ahogyan Juci is irja, nem nehez megszeretni az ifju titant - cuki, szexi, es zsenialisakat alkot a konyhaban :)

En ezt a fuszeres-illatos-mangos risottot valasztottam, meg is mondom, miert.

Amiota Angliaban elek, olyan gyumolcsoket is megkostoltam, amiket otthon sosem.
Igy esett a mangoval is.
Gabor imadja - en keptelen vagyok megenni....

Nem vagyok az a konnyen felados fajta, a multkor fagyit csinaltam belole, amit megint csak Gabor evett meg (kepzelhetitek, hogy orult, hogy az egesz bodon neki jutott :D), de tudtam, ereztem, hogy leteznie kell valahol egy olyan felhasznalasnak, amit en is szeretek.

Orommel jelentem: megvan :)

A receptet itt talaltam, angolul, most kozzeteszem Nektek magyarul:

Hozzavalok

1 nagy, vagy 2 kicsi mango

A fuszeres sziruphoz
- 100 g cukor
- csillaganizs, fahej, szegfuszeg (nekem volt meg itthon megbontva egy kis forraltbor fuszerkeverek, igy elhasznaltam azt)
- egy darabka friss gyomber lereszelve


A vanilias-kokusztejes rizottohoz:
- 400 ml tej
- 400 ml kokusztej
- 2 ek cukor (vagy mez)
- 1 rud vanilia kikapart magja
- 15 g vaj
- 200 g rizs
- 4 ek feherbor
- 1 (kezeletlen heju) lime lereszelt heja

A tetejere
Aprora tort pisztacia

Elkeszites

1. Eloszor keszitsuk el a fuszeres szirupot:
Kis labosban olvasszuk ossze a cukrot a fuszerekkel, a darabka lereszelt gyomberrel + 5 ek vizzel. Miutan felforrt, huzzuk le a tuzrol es hagyjuk kihulni.

2. Pucoljuk meg a mango(ka)t, es felezzuk meg a kapott mennyiseget.
Az egyik felet botmixereljuk ossze 2 ek sziruppal, es kostoljuk meg. Ha nem eleg edes vagy izletes, adjunk hozza meg szirupot (esetleg vizet, ha tul suru lenne)
A mango masik felet kis darabokra kell vagni, ugyanis ok disziteskent fognak szolgalni a rizotto tetejere. Egy kis szirupot rajuk is kell lottyinteni :)

3. Rizotto
Egy labosban lassu tuzon forraljuk ossze a tejet, a kokusztejet es a cukrot a vanilia magjaval (ennek hianyaban vanilias cukorral).

Utana egy nagy serpenyoben (vagy wokban) olvaszd meg a vajat, piritsd meg rajta a rizst, ontsd ra a feherbort, majd ahogyan azt a tejberizsnel, vagy mas rizottonal megszokhattad, kezdd el merokanalankent adagolni hozza a vanilias tejet.
A jo rizotto titka a folyamatos kevergetes es a fokozatos adagolas.
Kb. 20 perc alatt keszul el, es mindig csak egy merokanallal adok a rizshez az illatos tejbol.
Nekem a vegen meg hozza kellett adnom kb. 1 dl tejet, mert kicsit kemeny volt a rizs, ugyhogy mindenkeppen kostoljatok meg, mielott elzarjatok a tuzhelyet.

Amikor keszen van, akkor kell hozzakeverni a lime hejat, elkeverni az egeszet.

A rizottot lapos tanyerokra szedtem (5 adag lett a fenti mennyisegbol), csorgattam rajuk a mango szoszbol, egy "gomboc" rizottot kupacoltam ra, a szeletelt mangoval diszitettem a tornyot, es pisztaciaval bolonditottam a remekmuvet.
Disziteskent egy kicsi lime-hejat szortam a torony melle, nagyon guszta lett a vacsoranknak :)

Osztatlan sikert aratott ez a fogas, kritizalni meg veletlenul sem tudnam, egyedul a tej mennyiseget kellett egy kicsit novelnem az eredetihez kepest.
Ezuton is koszonet Donal-nak Irorszagba a kifogastalan receptert, es FromJucinak a kiirasert - valoban olyan alkotot ismertem meg, akirol korabban nem hallottam, de sok-sok inspiracioval szolgal szamomra:)


A foto elkeszuleseben koszonom a szakmai segitseget Gabornak! <3
Aki pedig a facebook-on szeretne megtalalni, itt keressen :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése