2014. augusztus 5., kedd

Epres-rebarbaras fagyi - hazilag, fagyigep nelkul

A rebarbara utan szunni nem akaro vagyakozas hajt.
A legutobbi rendelesben is szerepelt 3 szep szal belole, es mivel naptarilag megiscsak nyar van (meg ha pulcsiban es pokrocban nezzuk a delutani filmet :)), vegul fagyit keszitettem belole.

Foto: Feel Delight Photography
Hozzavalok 
3 szal rebarbara
1 rud vanilia kikapart magja
picike fahej
mez (izles szerint)
10-12 szem eper
4 dl habtejszin

Elkeszites
1. Legeloszor meg kell pucolni a rebarbarat. En imadom ezt csinalni! Olyan klassz erzes lehuzni a hejat - csak en vagyok ilyen perverz? :))
2. Ezutan kb 1 cm-es szeletekre vagom es egy labosba boritom oket. Kicsi vizet ontok ala, rakaparom a vanilia magjat, megszorom egy kis fahejjal, es en 3 ek mezet csurgattam ra, de ez tenyleg izles kerdese. Mi nagyon szeretjuk a fanyar, fuszeres izeket, nem szoktam semmit agyon-edesiteni (bar Gabor tudom, hogy azt is imadna :))
3. Kb. 10 perc alatt szetfo, utana atontom egy talba, hogy huljon es atbotmixerelem, hogy tokeletesen sima legyen.
4. Amikor kihul, akkor hozzaadom a megmosott epreket, es azokkal is atbotmixerelem.
5. Vegul hozzaadom a tejszint, jol atmixelem azzal is (nagyon jo kis allaga lesz. Farkas-ehes konyhatunderek itt akar veget is vethetnek a mokanak, es turmix gyanant szervirozhatjak is - mondjuk egy kis mentaval es nehany jegkockaval)
6. Mi fagyira palyaztunk, igy a talat lefedtem alufoliaval, es beraktam a fagyasztoba. Kb. 20 percenkent atbotmixereltem, hogy jo allaguva fagyjon. Ezt kb. 5x csinaltam meg, aztan egy ejszakara bent felejtodott a fagyasztoban.

Ma szervirozas elott kb. fel oraval vettem elo a fagyasztobol a fagyit, hogy formazhato, eheto allaguva olvadjon.
Gabor fotozott egyet (szerintem eleg klassz lett, ezuton is koszonom! :)), en pedig konstataltam, hogy barmennyire is praktikus, ha az embernek csak egy kicsi kese akad a konyhaban, nem finom az eper, ha az elotte fokhagymat pucolt kessel darabolja fel :D

P.s.: az eredeti receptet a http://www.azeletnaposoldala.hu/-on talatam :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése