2014. július 13., vasárnap

Cukkini carbonara 20 perc alatt

Ennek az ebednek az otlete sok tenyezos volt.

A multkoriban rantott cukkinit csinaltam (a trukk csak annyi, hogy nem panirba, hanem palacsinta tesztaba burkoltam a szeleteket), es a lakotarsaink rakattantak az otletre, ezen felbuzdulva hoztak nekem egy rakas cukkinit - csinaljak nekik is! :)
Persze maradt boven a cukkinibol,  valamit kellett belole csinalni.
Eppen Anyuval beszeltem, amikor rendkivul megeheztem, s megkerdeztem tole, mit csinalna pikk-pakk egy nehany megmaradt cukkinibol.
A receptet Neki koszonom :)

Hozzavalok (2 szemelyre)
Foto: Feel Delight Photography
2 db kozepes, zsenge cukkini
2 gerezd fokhagyma
olivaolaj (en a fuszeres olajamat hasznaltam)
1 tojas sargaja
1 dl habtejszin
fel csomag penne
so, bors

Elkeszites
1. Tedd fel a sos tesztavizet forrni, majd szord bele a fel zacsko tesztat
1. A cukkinit en most kivetelesen nem karikara, hanem hasabokra szeleteletem, szivbol ajanlom ezt a megoldast :)
2. Wokban (vagy serpenyoben) piritsd meg a hasabokat, (fuszeres) olivaolajon. Epp csak annyira, hogy egy kis szint kapjanak, de meg hatarozottan megtartsak a haraphato allagukat.
3. Usd ra a tojas sargajat, es a teszta fozo vizebol egy merokanallal merj ra. En jol elkevertem, majd a forro tesztat is raontottem. Igy a tojas is hokezelve lett (nincs az az isten, hogy en nyers tojast egyek :D )
4. Lottyintsd ra a tejszint, egyet kavarok az egeszen, es mar lehet is talalni :)
(mi szortunk egy kis parmezant a tetejere, hatarozottan jol allt neki :))

Minimal, gyorsan elkeszulo, izletes ebed - eppen erre vagyom egy hetvegi konyhaba menetelkor :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése